En blogg om livet som förälder

måndag 2 januari 2012

Att äta

Funderar på om jag ska köra lite viktväktar-mat efter allt frossande under julen...
Topp fem att äta enligt Stella:

1. Bröd med smör. Helst käkar jag 2 rediga vetekakor till min kvällsgröt. Så himla gott.
2. En äppelhalva som jag får bita sönder själv.
3. Fruktpure. Fredagsmys!
4. Det mesta som pappa lagar. Karln är en mästerkock!
5. Papper, jag föredrar lite tyngre - typ kartong - med tuggmotstånd, härligt riv och en fadd eftersmak. När jag tuggat klart spottar jag ut, kramar massan till en liten boll och bjuder till någon i familjen eller lämnar bollarna på golvet så att jag kan tugga om dem nästa dag.

3 kommentarer:

lena sa...

Tror det finns fler mästerkockar i familjen!

Sara sa...

Kanske det! :)

Linda sa...

Hahaha, jag dör vad roligt!

Skicka en kommentar