En blogg om livet som förälder

söndag 15 januari 2012

Ibland tänker jag på...

Ibland tänker jag på det där påståendet som iallafall jag fått höra flera gånger - att livet blir helt annorlunda när man får barn, att man då hittar meningen med livet, alternativt får en ny mening med livet. På många sätt tycker jag att mitt liv är väldigt likt hur det var före jag fick barn. Jag tycker om att göra ungefär samma saker. Med en härlig skillnad: jag uppskattar små saker i vardagen mycket mer. Jag njuter i högre grad av en kopp kaffe mitt på dagen när Stella sover. Jag njuter i högre grad av att ligga utsträckt i soffan med ögonen på annat än en kvick Stella. Jag lägger märke till och undersöker hundar, blommor, stenar, gnistrande snö i sol en tidig morgon. Jag tror dessutom att jag skrattar mycket mer. Men sammanfattningsvis känns det inte som att livet är så annorlunda som jag trodde. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar