En blogg om livet som förälder

lördag 21 januari 2012

Livet för ett år sedan

De senaste dagarna har jag tänkt på hur livet såg ut för ett år sedan. Jag minns den där känslan jag hade, att jag gick omkring som i en dimma och var alldeles hög. Jag minns också hur fantastiskt det kändes när någon snäll sköterska passade en gul liten Stella så att jag kunde gå och duscha. Jag minns mjölkstockning och den där gigantiska fetvadden som jag hade ett tjockt lager av, och hur jag tog av och tog på den före och efter amning mest hela tiden. Jag minns när navelstumpen lossnade och hur det luktade. Jag minns när Stella skulle på magröntgen och kissade på den stackars röntgensköterskan. Jag minns den där vagnen som hon låg i. Solbädden. Hennes yttepytteblöjor. Hur vi vägde och vägde henne och hurrade för varje gram åt rätt håll. Och hur jag grät när något gick åt fel håll. Ett år går snabbt. Och samtidigt är det lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar