En blogg om livet som förälder

tisdag 3 april 2012

Mamma

Vidare på temat ord. "Mamma" hörs för jämnan hemma hos oss. Jag är liksom på första plats. Ibland tror jag att "mamma" fungerar som ett slags utfyllnadsord, när man inte har något bättre att säga, eller så kanske Stella tror att andra säger "mamma" när de säger "mm". Idag var jag och Stella ute och fixade lite, sopade undan grus och gjorde vårfint. En grannpojke kom förbi och började prata med Stella. Hon tittade glatt på honom och deklarerade högljutt och tydligt sådär tio gånger "mamma". Jag svarade och försökte hålla igång konversationen med pojken medan Stella stirrade på honom och ropade "mamma mmmammaa" om och om igen. Till sist skrattade han bara och gick iväg. Kanske hon försökte psyka honom, vad vet jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar