En blogg om livet som förälder

måndag 19 november 2012

Mamma Sara åker flygplan!

Stella har pekat och pekat högt ovanför huvudet och förklarat om och om igen vad mamma Sara har gjort i helgen. Själv verkar hon ha haft en alldeles underbart mysig helg med sin pappa. Kom på mig själv med att sakna henne helt förskräckligt och ha väldigt dåligt samvete över att lämna henne under nästan hela fredagen. Tror att det känns svårare att lämna henne på vissa sätt nu när hon är lite större och förstår så mycket mer. Samtidigt så förstår hon ju att jag kommer tillbaka och verkar inte ha saknat mig särskilt mycket. Men oj vad skönt det var att få krama och pussa på henne igårkväll!

Jag kom hem trött men glad efter en rolig och intensiv helg. Ligger ganska mycket efter med jobb så det blir en tung vecka, åtminstone de närmsta dagarna. Sen ska jag försöka förbereda, organisera och räkna ner till julledigheten. Julklappar! Familjemys! Nyår! Stellas 2-årsdag! Nu slutar jag peppa och fixar en kopp te till en hög med orättade prov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar