En blogg om livet som förälder

torsdag 22 november 2012

Njuter och skryter

Har haft en riktigt bra dag. Sovmorgon till 7 (annars åker jag hemifrån då), tid att lämna Stella på förskolan, lyckade lektioner då allt flyter perfekt och eleverna är världens bästa, tid att rätta klart prov samt stöka undan administrativt jobb. Dessutom fick jag höra att några elever varit till rektorn och sagt att de vill ha kvar mig (har ju ett vikariat), vilket såklart värmde. Kunde sluta tidigt och hämta Stella på förskolan (både lämna och hämta - brukar knappt hinna något av det annars!) där vi mötte upp hennes pappa och gick för att handla mat, lagade och åt en god middag, lekte och busade och nyss gick Stella för att sova. Nu ska jag göra te och ägna kvällen åt vad jag vill, för jag behöver inte planera något, inte rätta något, inte förbereda något och kan dessutom sluta tidigt imorrgon med, om allt går som det ska. Åh vad skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar