En blogg om livet som förälder

tisdag 8 november 2011

Små listor

Liten lista på förändringar som inte är så avlägsna längre:

- att  köpa riktiga vinterskor i typ storlek 22

- när vårt barn sover i eget rum

- att ha 1års kalas

- när vårt barn inte längre tillbringar hela dagarna med någon av oss föräldrar


Lista på förändringar jag ännu inte vant mig vid:

- att omnämna mina egna föräldrar mormor och morfar för Stella

- att gråta hejdlöst över hemskheter som drabbar barn, familjer eller gravida

- att när folk pratar frågar något om "min dotter" så menar de Stella, inte sina egna döttrar

- att jag faktiskt inte kan spara alla babykläder och gravidkläder om vi inte ska ha ett till barn

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska hon redan börja på dagis, flickan? Tiden går snabbt... När jag ammade så grät jag för minsta lilla, varje dag minns jag det som, första barnet ammade jag i 14 månader och sen var det uppehåll på 12 månader innan nästa amning höll på i 9 månader. Många tårar blev det! /A

Sara sa...

Nej, hon ska inte börja på förskola än på ett tag, men tiden går ju så snabbt. oj, det blev många tårar för dig då - hoppas du inte har det på samma sätt nu! :)

Petra sa...

Men vill du inte ha fler barn? Är du säker på det?! Jag sa första året att vi inte skulle ha fler men sen började klockan ticka igen när lillkillen var 2,5 :)

Sara sa...

Ja, man ska kanske aldrig säga aldrig, men du fick ju lite andrum däremellan åtminstone!

Skicka en kommentar