En blogg om livet som förälder

onsdag 14 mars 2012

Ledig onsdag

Onsdagar är min och Stellas dag. Då är vi lediga tillsammans från våra olika förskolejobb. Idag tog vi en härlig morgonpromenad i vårsolen. Sedan gick vi till öppna förskolan och häslade på Stellas gamla polare som hon inte sett på några veckor. Efter lunchen åkte vi in till stan där vi fixade pass. Det var inte kul tyckte Stella och hon ser ganska missnöjd och tveksam ut (läs gråtfärdig och rädd) på sin kommande passbild. Men det kanske inte gör någonting eftersom jag misstänker att Stellas reaktion vid en passkontroll kommer att vara missnöje, tveksamhet, gråt och rädsla inför främmande personer. Själv ser jag stressad, trött och halvsur ut och har dessutom lyckats göra något konstigt med håret men eftersom jag inte ville verka fåfäng vågade jag inte be om att få ta ett nytt foto. Jaja, de är väl inte giltiga så länge ändå, passen. När jag tar nästa bild om typ 4 år kommer jag att vara pigg, fräsch och utvilad. När vi äntligen fixat våra misslyckade pass gick vi en stund i affärer och köpte Stellas första par jeans. Stella ville hellre ha ett par gröna coola sneakers men jag tyckte att det var lite för kallt för det ännu och sa att vi ska vänta med att köpa såna skor, varpå jag fick skrik till svar och en galge kastad på mig. Så nästa onsdag kanske vi går och shoppar skor då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar