En blogg om livet som förälder

måndag 27 augusti 2012

Ramlar

Det har varit några intensiva dagar. Stella har inte riktigt varit sitt vanliga glada jag utan mer osäker och med humörsvängningar. Jag antar att det beror på återgången till förskolan. Hoppas att det ger med sig snart. Vi har trots allt haft en ganska okej helg. Jag har hunnit fylla år, ha kalas och firas oförskämt mycket. Jag har hunnit få sovmorgon, shoppa lite nya kläder till båda kidsen, äta gott och se brittiska deckare.

Imorse kändes det segt att vakna till en regnig måndag med en grinig nioåring och en likadan Stella. Eftersom vädret var så trist och alla regnkläder är på förskolan så gick jag och Stella till biblioteket istället för att vara ute. Stella älskar att låna böcker. Glad i hågen trippade hon in på bibblan och möttes av sin gamla förskolefröken (som börjat på nytt jobb, i sexårsklass och var där med de barnen för att låna böcker). Stella blev alldeles förskräckt och misstänksam och började genast skrika och pressa sig mot mitt ben. Det tog ett tag att lugna ner henne och förklara att jag inte skulle lämna henne där utan att vi ska vara tillsammans hela dagen. När vi gick hem från bibblan började det ösregna. Stella blev jätteblöt och fick bada så fort vi kom hem. När hon gick upp från badkaret ramlade hon ganska illa och slog sig. Sedan satte sig Stella i soffan och kissade - utan blöja, givetvis. Medan jag städade bort kisset ramlade hon en gång till från sängen. Så hittills känns det inte som en toppendag, sammanfattningsvis. Men när jag ätit lunch och druckit kaffe samt vilat en stund är jag nog redo för eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar