En blogg om livet som förälder

fredag 9 november 2012

Baka baka lite kaka - med vatten

Idag hämtade jag Stella tidigt, i lita panik efter min dröm som jag skrev om igår. Tänkte att vi verkligen skulle hinna mysa lite. Vi gjorde trolldeg eftersom en av Stellas favvosysselsättnignar är att baka med play do och den hon har är lite torr och skröplig nu. Alltså gjorde jag en egen deg och Stella var väldigt fascinerad av det här med att tillreda själva degen. Så hon fick kladda på med att göra egen deg. Av allt hon gillar så är nog vattenlek eller att bada det absolut bästa och man kan se att hon försöker kombinera det med allt annat kul. Fika? Ja vad kul, om jag får kladda med lite vatten samtidigt. Klä ut sig? Ja, vad kul, om jag får hälla vatten på kläderna och sedan byta. Och så vidare. Så den gröna trolldegen blev snabbt en segare och segare massa som till sist föll samman i porösa små pölar lagom till Stellas pappa kom hem (passande nog). Vi hann också byta tre tröjor eftersom hon absolut skulle ha en tröja på sig. Men vad gör det när man får skapa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar