En blogg om livet som förälder

onsdag 7 november 2012

Bra och mindre bra

Idag har jag haft en ganska stressig dag och tyvärr hamnat i konflikt med en elev. Sånt tar så himla mycket energi ibland. När jag kom hem fick jag höra att Stella varit lite ledsen på förskolan när andra föräldrar hämtat sina barn. Mitt dåliga samvete slog genast till med full kraft. Det lustiga med såna här dagar är att jag för lätt glömmer bort allt det bra och det stressiga, jobbiga och trista tar istället över. När jag tänker tillbaka så hände det såklart massor av bra saker också men det är så lätt att tappa dessa i skuggan av konflikter eller ledsna känslor. Jag undrar om det är så redan  för en sån liten plutt som Stella? Att dagen hade många höjdpunkter, men dessa försvann i skuggan av ledsna känslor när andra föräldrar hämtade sina barn? Jaja, imorgon är en ny dag med nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar