En blogg om livet som förälder

måndag 5 november 2012

Klipper till!


Under lovet klippte jag Stella. Eftersom jag gillar lugn och ro har jag bestämt mig för att vänta ett tag innan jag tar med detta barn till en frisör - jag skulle uppskatta att hon brukar sitta stilla i cirka 5 minuter om det inte är något väldigt spännande hon är upptagen med, och sådär riktigt stilla som behövs vid en klippning går i kanske 30 sekunder. Jag vill inte utsätta en frisör för denna lilla ivrare ännu utan offrar mig själv. Så jag kapade en rejäl längd, praktisk som jag är, och räknar med att inte behöva klippa henne igen förrän våren 2013. Följden blev såklart en fantastisk söt frisyr på ett gudomligt vackert barn. Ett barn, som om hon fått bestämma själv, lika gärna hade kunnat ha (och vissa dagar också har)  mössor, hattar och hjälmar på sig minst halva dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar