En blogg om livet som förälder

lördag 5 november 2011

Ditt ord är min lag

Fick vakna vid 4 imorse och gå upp vid 5.  Dessutom tyckte Stella att jag, när jag hålögd släpat mig upp, skulle bära runt på henne på en arm (som en liten drottning) så att hon kunde peka vart hon ville gå och säga vad hon ville se. "Ampa" betyder: gå till lampan nu, slöfock.
"Titta" betyder först stirra fascinerat, sedan slita, dra och till sist försöka äta. För mig gäller det under tiden att försöka hålla Stella i rätt position och inte släppa, annars kommer ett till uppfordrande "Titta".
"Oma" betyder: visa mig den största blomman nu och låt mig försöka slita sönder alla blombladen.
"Nänä" sagt i hotfull ton betyder: försök inte släppa ner mig på golvet för då kommer jag att skrika.
"Of" betyder vovve och när jag inte kunde trolla fram en vovve sådär vid halv sex blev hon lite besviken och fick trösta sig med att leka med en nalle istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar