En blogg om livet som förälder

fredag 10 februari 2012

Matvägran

Det har varit en ganska tung vecka. Jag har känt mig trött, krasslig och lite nere. Stella verkar känna på ungefär samma sätt. Därför är vi, båda två tror jag, extra glada över att det är fredag idag.
Här kommer en serie bilder som illustrerar det roliga i att matvägra. Inte bara vägrar hon äta sin lunch, utan vägrar dessutom äta det goda hon får istället av sin desperata mamma som bara vill få i henne något, vad som helst. Dessutom kan hon ställa sig upp i stolen. Härliga tider är nog att vänta, gissar att trotsåldern kommer tidigt för Stella!

Jaha, du bytte ut maten mot frukt som jag gillar istället...

Mmm, vad gott.
Haha, jag kastade den på golvet istället! Lurad!

Åh, nya fruktbitar, mums!
Vill du smaka först mamma?
Haha, nu äter du upp den, så slipper jag!

Kolla vad jag kan göra med min tunga.

Nej, jag ska ha munnen stängd tills du släpper ner mig. Inte en tunga kommer in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar