En blogg om livet som förälder

fredag 5 augusti 2011

Drömmar

I slutet av graviditeten hade jag många märkliga drömmar när jag väl somnade. En var återkommande och imorse kom jag plötsligt att tänka på den. Jag drömde att vårt barn föddes, men det var en blomfluga. Jag tyckte att det var väldigt svårt att hålla reda på ungen, hela tiden flög ju han/hon iväg från mig. Dessutom var jag inte alltid säker på vem som var mitt barn och oroade mig för att jag hade blandat ihop min bebis med en annan blomfluga. Man kan ju tolka det hur man vill, men jag är åtminstone bättre på att ta hand om mitt barn än jag trodde...

Det där med drömmar är konstigt. Jag minns att jag läste att det var vanligt att drömma om sin förlossning innan den inträffat, men jag hade bara en sån dröm. I den drömmen gick förlossningen galant, bebisen bara ploppade ut när jag satt på en stol, men sedan höll jag på dö av smärta när moderkakan skulle ut. Inte helt olikt verkligheten. Förlossningen gick jättebra, men det var svårt att få ut hela moderkakan och gjorde ganska ont.


För övrigt undrar jag vad bebisar drömmer om. Ibland syns de ju att det är mardrömmar. Undrar om vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar