En blogg om livet som förälder

tisdag 2 augusti 2011

Till Stella

Ingenting av det vi har gjort tillsammans dina första 7 månader kommer du att minnas. Det känns märkligt, då det gjort så otroligt stort intryck på mig och förändrat hela mitt liv. Jag kommer att få berätta för dig om dina första månader i livet, om hur du var och vad du tyckte om. Kanske kommer du inte ens att vara särskilt intresserad av att veta sånt, utan hellre vilja höra om när du var ett år eller två år. Antagligen kommer jag inte heller att minnas sånt som jag vet nu, då så otroligt mycket förändras nästan konstant och din utveckling sker i rekordfart just nu. Jag vill gärna minnas hur vi dansade tillsammans. Jag vill minnas hur vi låg i sängen eller soffan och lyssnade på din pappa som spelade gitarr. Jag vill minnas när du sa mamma första gången och ingen annan hörde det. Hur du skrattade. Hur du vaknade och viskade "mamamama" i din säng på morgonen och såg överlycklig ut när jag tog upp dig.

Imorgon börjar jag jobba. Just nu känns det ungefär som att begå en dödssynd.

4 kommentarer:

Felina sa...

Vilken fin blogg du har! Fick en liten tår i ögat när jag läste detta, ska också börja jobba snart och känner likadant Kram.

Sara sa...

Tack så mycket, vad glad jag blir! Kram

steffanie sa...

Åh vad fint skrivet! Vill kopiera och ge till min egen son!

Sara sa...

Tack Steffanie! Gör det :)

Skicka en kommentar